De expert - casus

De Expert

Er was eens een professional die extreem veel expertise had opgebouwd. Iedere vraag beantwoordde hij uiterst conscientieus. Hij werd gezien als een zeer kundig man. Een nieuwe collega toonde een andere werkstijl. Hij reageerde direct en snel op vragen, was selectiever in het “uitpluizen”. De top-expert werd minder geraadpleegd en kreeg signalen dat hij te pietluttig zou zijn. Dit raakte hem diep. Zijn boosheid vertaalde zich in een uiterst kritische houding naar zijn collega’s. Dit werkte averechts. Hij voelde zich moedeloos en besloot te gaan investeren in zichzelf. Hij ontdekte dat hij goed genoeg was zoals hij was. Het moment was daar om zichzelf als mens meer te laten zien. Hij hoefde niet altijd de alwetende te zijn. Hij bleek hele leuke behulpzame collega’s te hebben. Hij stond er niet alleen voor.

Voorbeeldcases

De Manager

De Manager

Er was eens een manager die enthousiast en overtuigend zijn ideeën presenteerde

Lees verder...

Angry Young Man

Angry Young Man

Er was eens een young angry man; hij was snel, accuraat en succesvol in in commerciele onderhandelingen.

Lees verder...

De Expert

De expert - casus

Er was eens een professional die extreem veel expertise had opgebouwd.

Lees verder...

Onze klanten zeggen:

Als ik HRC inschakel heb ik er vertrouwen in dat het goed komt.